Followers

Wednesday, October 27, 2010

Dihentam dan Menghentam - Sikap Terpuji atau Terkeji????

Soroton pandangan serta pendapat yg saya berikan dlm laman Facebook yg menghina DATIN ROSMAH disini juga saya ingin berkongsi cerita mengenai salah seorang teman FB saya yg secara tidak langsung telah memberi komen yg agak tersasar dari semua komen2 yg telah diberikan di laman itu.. Kata2 teman saya lebih ke arah pertanyaan dan agak lebih menyebelahi kepada Rosmah Mansur.

Susulan dari pernyataan itu, satu demi satu teman saya diasak bertubi-tubi kata2 kesat, hina, cerca dan mengAibkan telah dilemparkan keatas teman saya. Saya sangat kecewa dengan apa yg saya baca dan ini sangat2 memperlihatkan betapa org Melayu yg beragama Islam mempunyai ciri2 ini.

Kenapa mesti kita saling kutuk mngutuki??? Kalaulah jahil diri kita ini, apasalahnya kita saling nasihat menasihati..bukan mengutuk perwatakan seseorang!!!!! Islam tidak pernah mengajar kita sebegini!!!!!

Yang dasyatnya semua yg mengutuk itu adalah terdiri dari kaum Melayu sahaja... Wahai teman2 marilah kita cari ikhtibar dari sorotan kisah ini.. Cerminlah diri kita dahulu sebelum kita menghakimi org diluar sana...

No comments:

Post a Comment